11 mar 2015

Po krótkiej przerwie wracamy do działania. Dziś wam trochę powiem o rozciąganiu przed bieganiem :)

Ja  gdy na początku gdy biegałem nigdy się nie rozciągałem i to był błąd zawsze gdy wracałem bo dłuższym wybieganiu na drugi dzień mięśnie mnie bolały miałem zakwasy jak nie wiem co i poczytałem trochę na różnych stronach blogach o bieganiu i naprawdę warto się rozciągać po i przed bieganiem a także przed rożnymi ćwiczeniami  przed treningiem siłowym.




Rozgrzewka stanowi jeden z elementów, które przyśpieszają wdrażanie organizmu do pracy fizycznej. Polega ona na poprzedzeniu właściwego wysiłku krótkotrwałą pracą mięśniową, która natężeniem i charakterem jest zbliżona do mającego nastąpić właściwego wysiłku. Po rozgrzewce nasz organizm po prostu pracuje efektywniej. Oprócz tego, rozgrzewka przygotowuje nas do zaplanowanego wysiłku i zapobiega kontuzjom.

Rozgrzewka dla zaczynających swoją przygodę z bieganiem

Jeśli 15 minut ciągłego biegu bez zatrzymania jest dla Ciebie wyzwaniem, zaczynaj treningi od marszu – po paru minutach szybszego niż zazwyczaj chodu, stopniowo przechodź do truchtu.

Rozgrzewka przed długimi treningami – wybiegania, rozbiegania, długie biegi, pierwsze zakresy (jak zwał tak zwał)…

Podczas tego typu treningu, rozgrzewką będzie spokojne rozpoczęcie biegu. Przykładowo jeśli zazwyczaj biegasz wybiegania ze średnią prędkością 6 minut na kilometr, zacznij pierwsze kilometry od niższych prędkości np. 7’00”/km. Ogólna zasada brzmi – zaczynaj wolno i powoli się rozkręcaj. Dobrym rozwiązaniem przed tego typu treningami jest również rozgrzewka dynamiczna, która występuje pod różnymi postaciami, ale tą najbardziej powszechną są wymachy. Np.


-wymachy nogi wyprostowanej do przodu i do tyłu x 10
- wymachy nogi wyprostowanej bokiem x 10
- wykroki x 10
- wspięcia na palcach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz